Cases

Het Verbeterhuis laat organisaties, teams en medewerkers beter presteren.


Hieronder vind je enkele voorbeelden van onze ervaring.
binary, hands, keyboard

Digitale Transformatie

Een dochter van ABN AMRO wilde kort-cyclisch een nieuwe online bank lanceren. Er was een afhankelijkheid met 3 leveranciers, er werd waterval gewerkt en 1x/3 maanden software gereleased. Stap voor stap hebben we Agile werken geintroduceerd en is het bedrijf zelf de IT development gaan aansturen. Dat ging niet zonder weerstand; elke week werden er nieuwe obstakels overwonnen en hebben we vastgehouden aan de Agile principes. Niet dogmatisch Scrum introduceren maar kijken wat werkt en niet opgeven.

Impact: In korte tijd een nieuwe en succesvolle Agile way of working geïntroduceerd. Zeer nauwe samenwerking met directie, IT en business vertegenwoordigers maar ook met externe leveranciers. Zo is er een wendbare organisatie gebouwd die Agile werken omarmde en vernieuwing in korte tijd naar de markt kon brengen.

Coaching Product Owner

Een grote financiele dienstverlener is bezig met de transitie naar Agile werken. Een van de beste medewerkers had moeite om haar draai te vinden in de nieuwe rol als Product Owner. Wij zorgden voor de coaching die ze nodig had.

We hebben de Product Owner begeleid in aantal inhoudelijke aspecten van het vakgebied, maar ook op de gevraagde competenties. Zo hebben we geholpen met het organiseren van de backlog, het managen van de stakeholders, time-management en het rapporteren over de voortgang.

Impact: Duidelijke verbetering in gedrag en resultaat. Door een aantal maanden intensief samen te werken: observeren & feedback, meetings / presentaties voorbereiden, hei-sessies en door samen met concrete tips en acties aan de slag te gaan.

Introductie Continu Verbeteren (Lean)

Bij een Sociale Werkplaats hebben we de teamleiders uitgebreid geschoold en gecoached in de Lean mindset en tooling. En een nieuwe manier van werken geintroduceerd, waarbij er kort-cyclisch kon worden bijgestuurd en verbeterd.

Impact: We hebben door de introductie van dagstarts en visual management de medewerkerbetrokkenheid en zelfstandigheid sterk verhoogd. Ook hebben we honderden uren aan "waste" kunnen besparen.


Interim Customer Journey Expert

Bij de Nederlandse Spoorwegen hebben we de afdeling Customer Experience tijdelijk ondersteund in de rol van digital customer experience consultant. We waren verantwoordelijk voor het verbeteren van de omni-channel klantreizen en processen (website, app, customer service, Mijn NS en stationsmiddelen).

Impact: We hebben gezorgd voor een flinke verbetering in de klanttevredenheid over de diverse customer journeys en reductie van het call-volume bij klantenservice.

Analyse optimalisatie support organisatie

Bij Aviko hebben we een analyse gedaan naar het functioneren van de (internationale) commerciele support organisatie. Daarbij hebben we gekeken naar de processen, besturing, het gedrag / samenwerking en leiderschap. Door middel van interviews, brown-paper sessies, process analyses en desk-research.

Impact: Ons advies heeft geleid tot herstructurering van de organisatie. Daarnaast zijn we onlangs gestart met het transformeren van de organisatie naar een cultuur waarbij continu verbeteren de basis vormt voor het dagelijks handelen van de medewerkers.

portfolio4

Redesign en customer journeys verbetering websites

Interim rol als Senior Product Owner voor de fietsenmerken Kalkhoff, Focus en BBB (onderdeel PON group). Wij hebben onze kennis en ervaring ingebracht om het team naar een hoger niveau te brengen en de samenwerking met business stakeholders te verbeteren.

Impact: Complete vernieuwing van de websites (redesign, product features) en sterke meetbare verbetering van de customer journeys. Tevens is de samenwerking tussen Business en IT verbeterd en future roadmap opgeleverd.

Lean herinrichting productielijn

In een assemblagebedrijf leverde een slechts 75% van de berekende capaciteit aan eindproducten. Wij hebben met rust en aandacht waarnemingen gedaan. Vervolgens zijn we met de medewerkers in gesprek gegaan. Na enkele interventies in opstelling, handling en samenwerking in aanvoer, doorvoer en afvoer van liep het proces volgens plan.

Impact: Meer "flow" in het proces, output op 100% van de berekende capaciteit, tevreden en betrokken medewerkers.

Agile Coach Non-Profit

Coming Soon!

Ons Team

Het Verbeterhuis bestaat uit een team van ervaren professionals die zich verbonden voelen aan onze visie en ambitie. Vanuit onze kernwaarden weet je wat je van ons kan verwachten. We gaan voor een duurzame relatie en dat het goed is voor jou en voor ons. We houden niet van gesloten deuren, maar stellen ons huis open voor anderen. 

Jan

Founding Partner | Consultant | Interim
"Elke dag een stap vooruit. 
Laten we samen de eerste stap zetten."

Martijn

Lean Consultant | Trainer | Interim
"Samen kunnen we alles beter maken"

Tjerk

Consultant Digitale Transities | Interim
"Het heeft pas waarde als de klant
er iets van merkt"

Benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie, team of mensen kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op en laten we elkaar beter leren kennen. Met ons enthousiasme en onze expertise zorgen we ervoor dat je vraagstuk of dilemma wordt aangescherpt en denken we graag mee over de mogelijke oplossingsrichtingen.